mandag den 10. december 2012

Så har vi fået juletræ

Her i weekenden har vi fået købt juletræ som er blevet pyntet så fint.

Jeg har i år haft lyst til en lidt anden stil end jeg plejer, ja det har jeg faktisk haft de sidste par år, men har så lidt følelser for noget af det gamle jultræspynt, som jeg lige skulle have bearbejdet ;-)

Igennem en hel del år har først jeg og siden også Thomas år efter år fået årets lysholdere til juletræet fra Georg Jensen, dem har vi fået fra nogle af de dejligste mennesker jeg har kendt, nemlig min pap-farmor og pap-farfar, de er begge gået bort for nogle år siden, nå men nu skulle det være.

Jeg ville gerne have et juletræ som var lidt mere Maileg-inspireret, jeg synes så julepynten er lidt dyr når man skal pynte et helt juletræ så jeg måtte igang selv, så jeg har fået syet en masse fine julegrise, flag og et par stokke - jeg er selv blevet rimelig godt tilfreds med resultatet, det "hjemmesyede" er så blandet med lidt forskelligt andet, jeg synes selv det er blevet et rigtig fint juletræ, ved ikke helt om Georg Jensen julestjernen passer til, så måske den bliver skiftet ud.
  


8 kommentarer:

  1. Så fint jeres juletræ er pyntet :) God jul til dig og Thomas :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det søde Gitte - også god jul til dig og din familie :-)

      Knus

      Slet
  2. Jeg syntes at Jeres træ er meget smukt ^_^ Vi har også Maileg ting på vores og Georg Jensen lyseholder på vores juletræ. Syntes stjernen er smuk og passer flot :)

    Knus fra Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, hvor er du sød - jeg er nu også rigtig godt tilfreds med juletræet som det er blevet og det kan jo være at til næste år kommer lyseholderne også på :-)

      Knus fra Lotte

      Slet
  3. Hvor ser det bare hyggeligt ud søde Lotte.

    Du da dygtig til at sy er vild med dine soldater fra Boyesen, dem har jeg luret på nogen gang...

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, hvor er du sød :-)

      Ja jeg er også vild med soldaterne fra Boyesen, de passer godt sammen med alt det hvide.

      Her i Fredensborg har næsten alle butikkerne nogle store soldater stående ude foran deres butikker de er så fine og sådan en drømmer vi om at få, men de koster vist nok en 5-6000 kr. så det bliver vist ikke lige nu :-)

      Knus fra Lotte

      Slet
  4. Hvor er det bare såååååååå fint :O) og rigtig glædelig jul. Klem Betina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for det - hvor er du sød :-)

      Glædelig jul til dig og din familie.

      Knus fra Lotte

      Slet